Dolce - Glasbena šola info@glasbenasola.si, tel: 051 411 312

Kristina Bogataj

Področja poučevanja
  • klavir
  • klaviature
  • vodenje pevskega zbora
  • glasbena teorija in solfeggio
Kristina Bogataj izhaja iz muzikalne družine. Mati se še danes ukvarja s petjem, oče pa je dolgo časa ozvočeval različne glasbene zasedbe. Sestre in brat so bili vsi deležni glasbene izobrazbe – nekateri glasbeno šolo obiskujejo še danes, Kristina pa se je odločila svojo pot nadaljevati na Akademiji za glasbo, na oddelku za glasbeno pedagogiko, saj se je v spremljanju glasbene poti mlajših bratov in sester v njej prebudi pedagoški čut, katerega trenutno ostri v 1. letniku II. Bolonjske stopnje omenjene izobraževalne institucije.
 
Klavir je začela igrati pri šestih letih, in pod mentorstvom prof. Lee Jugovic Glasbeno šolo Kranj uspešno zastopala na različnih tekmovanjih (TEMSIG in Jupiter v Genovi – klavir solo in štiriročno, komorna zasedba) in nastopih ob različnih priložnostih (solo, korepeticije, nastop v orkestru in drugo). Šolanje pri prof. Jugovic je po desetih razredih zaključila z odliko, in si prislužila priznanje Glasbene šole Kranj za uspešno večletno glasbeno udejstvovanje.
 
Glasbeno pot pa je nadaljevala tudi v času obiskovanja Gimnazije Kranj, in sicer je bila vsa leta šolanja na gimnaziji tudi članica orkestra Gimnazije Kranj (leta 2006 je nastopila kot solistka za klavirjem s tangom Astorja Piazzole v priredbi Diane Novak). Uspešno je opravila tudi avdicijo za Dekliški pevski zbor Gimnazije Kranj, ki ga danes korepetira, kasneje pa še za zbor, ki iz tega izhaja –Carmen manet, kjer tudi opravlja vlogo korepetirorice in tudi solistke; oba pod vodstvom Primoža Kerštanja. Zbora sta ena vidnejših v Sloveniji, saj sta v svojem sorazmerno kratkem obstoju oba zbora prejela že vrsto priznanj in plaket doma in v tujini (Zagorje ob Savi, Škofja Loka, Radovljica, Maribor, Guangzhou na Kitajskem, Busan v Južni Koreji, Rimini in Garda v Italiji, Petrinja na Hrvaškem, Barcelona in drugo). Zbor je leta 2013 izdal svojo prvo zgoščenko s programom celovečernega koncerta z naslovom Pesem severnega vetra. Zbor je aprila 2014 zmagal na tekmovanju v Montreuxu v Švici, jeseni 2014 pa je pripravil drugi celovečerni projekt z naslovom Ples glasov, v katerem so dekleta k sodelovanju povabile tudi moške glasove iz različnih kvalitetnih zborovskih zasedb.
 
Bila je tudi članica pevskega zbora Mysterium in pevskega zbora Kluba študentov Kranj, in Pevskega zbora Pravne fakultete Pegius Univerze v Ljubljani – Pegius, kjer je tudi korepetirala, ter v zboru župnije Kranj – Šmartin Upanje, kjer je tudi opravljala vlogo solistke. Od 2013 je tudi projektna članica Akademskega pevskega zbora Tone Tomšič Univerze v Ljubljani pod vodstvom Sebastjana Vrhovnika. Z njimi je posnela delo Plešasta pevka avtorja Žige Staniča, in nastopala v Križankah ob obletnici delovanja skupine Nude.
 
Kristino pa je ljubezen do glasbe peljala tudi izven klasične glasbe – bila je namreč tudi članica dveh metal zasedb. Najprej je klaviature igrala v skupini Raven Death, kjer je pridobila neprecenljive prve izkušnje na področju igranja in komponiranja za klaviature in igranja v skupini. Z Raven Death je poleg slovenskih koncertov nastopila tudi v Budimpešti. V drugi metal zasedbi Metatron, pa je poleg klaviatur, botrovala tudi kot soustanoviteljica. Danes pa je Kristina članica zasedbe progresivno-simfonične zasedbe AlterFiction, ki aktivno pripravlja svoj avtorski material, in koncertira – v januarju 2014 so zmagali na dogodku Battle of Bands v Medvodah, decembra 2014 so predstavili svoj prvi videospot, v istem mesecu pa so v treh zaporednih večerih igrali tudi z uspešnimi Slovenci Metalsteel.
 
Tekom študija glasbene pedagogike na Akademiji za glasbo, katerega je končala z odliko, je kot pevka sodelovala na abonmajskih koncertih Dekliškega in Komornega zbora Akademije za glasbo pod vodstvom prof. Marka Vatovca, kot edina v letniku pa je sodelovala tudi pri projektu treh akademij, pri produkciji najstarejše ohranjene opere na svetu, Orfej Claudia Monteverdija, s katero so gostovali v Ljubljani, na Ptuju in v Benetkah – opera je bila v vseh ponovitvah razprodana. S Koralnim zborom Akademije za glasbo pa je sodelovala na predstavitvenih koncertih gregorijanskega korala v minoritskem samostanu v Piranu, in še ob drugih priložnostih, pod vodstvom prof. Antona Potočnika. Pela je tudi pod taktirko Riccarda Mutija (G. Verdi: Requiem – osrednji koncert v okviru festivala Ljubljana in koncert v mednarodni zasedbi ob spominu na obletnico 1. svetovne vojne (2014)), in pod Keri-Lynn Wilson (L. van Beethoven: 9. simfonija (2014)).
 
Med študijem na AG pa je izkušnje pridobivala tudi z zelo uspešnim pedagoškim pristopom Edgarja Wiliemsa, po katerem bo tudi opravljala pedagoško diplomo.
 
V poučevanju glasbe Kristina vidi smoter svojega življenja, in se zaveda pomembnosti konstantnega izobraževanja tako sebe kot tudi svojih učencev, še vedno pa ji je blizu tudi koncertiranje. Seveda pa med glasbenim udejstvovanjem ne gre brez veselja do glasbe in smeha, ki je poleg rezultatov, največja motivacija.

Priporočila

Po desetih letih igranja klavirja kot samouk sem pričel igrati klaviature v bandu. Sprva je bilo v redu, potem pa smo se odločili za snemanje in se začeli razvijati v vse bolj profesionalno smer igranja. Ko sem pričel snemati v studiju, sem ugotovil, da potrebujem inštrukcije za bolj natančno igranje. V prvi uri sva s Kristino pričela iskati moje težave s pregledom mojega znanja ter sestavila vaje, s katerimi sem nato odpravljal težave v tehniki ter ritmiki. Všeč mi je predvsem disciplina, ki jo človek kot samouk v sebi težko najde ter sama struktura ure. Za domov vsakič dobim vaje, ki jih nato zvadim ter vprašam na naslednji uri za napotke in pregledava napredek ter dobim še dodatno razlago, če je le-ta potrebna. Skozi čas sem pridobil disciplino, tehniko in pa seveda bolj poglobljeno razumevanje klavirja. Najraje pa imam dejstvo, da lahko sam izrazim željo ter se učim stvari, ki ustrezajo mojemu stilu igranja. Ko pričneva vaditi mi ena ura hitreje mine kot pet minut, ker tako uživam. In prav to je pri Kristini najbolje, ko se učiš novih stvari, hkrati v njih zelo uživaš. Zato so inštrukcije pri njej neprecenljive.
DEJAN MACURA
Že dlje časa sem hotela naučiti igrati klavir. Mislila sem da bom zelo težko obvladala igranje z obe roke.
Odkar sem pa dobila klavir hodim na ure k Kristini sem se v enem letu veliko naučila.
Zdaj lahko končno igram pesmi na klavirju in verjamem da bom z Kristino še veliko napredovala.
ERIKA REREČIČ
Kristina Bogataj mi je s svojim zavzetim pristopom pomagala napredovati pri igranju klavirja. Na ure sem hodila z veseljem, ker sem lahko sodelovala pri izboru pesmi. Na vsako glasbeno vprašanje mi je znala odgovoriti na več različnih načinov, zato se mi ni zdela nobena naloga težja od druge. V kratkem času sem osvojila obojeročno igranje klavirja, ki mi je bilo sprva največji izziv. Kristina zna svoje učence motivirati in jim približati igranje na zanimiv način.
KRISTINA ŠPEC
Moja velika želja, da bi se učila igranja na klavir se mi je uresničila, ko sem na spletnih straneh našla glasbeno šolo, ki poučuje tudi odrasle.
Tako sem spoznala učiteljico Kristino, ki je takoj sprejela mojo odločitev. Že v prvih urah vadbe sem ugotovila, da je Kristina izjemno sposobna pedagoginja, odlična glasbenica, predana svojemu delu. Kljub mojim začetnim težavam me je nenehno spodbujala in mi dvigala samozavest. Je potrpežljiva, delavna, učno snov spretno podaja, primerno učenčevim sposobnostim.
Hvaležna sem ji, da me je na subtilen način popeljala v čudovit svet glasbe.
BLANKA KUŠAR
Kristina Bogataj se je ob vpisu na Gimnazijo Kranj v šolskem letu 2005/06 z uspehom udeležila tudi avdicije za Dekliški pevski zbor pod vodstvom Primoža Kerštanja. V zboru se je kaj kmalu uveljavila zaradi svoje muzikalnosti in tudi izjemne odrske prezence. Poleg prepevanja je zbor tudi spremljala na klavirju. Po končani Gimnaziji se je pridružila takrat ustanovljenemu zboru Carmen manet, ki združuje najboljše gimnazijske pevke vseh generacij in v zboru poje še danes. Carmen manet prav tako vodi Primož Kerštanj. V tej zasedbi Kristina večkrat prevzame vlogo solistke, odkar pa je študentka Akademije za glasbo, pa izvaja tudi korepetitorske naloge. V tej vlogi pomaga tudi pri delovanju sedanjega Dekliškega pevskega zbora Gimnazije Kranj, oba zbora pa sta na nekaterih nastopih tudi že prepevala pod Kristininim vodstvom.
BARBARA KUŠAR - organizacijski vodja zbora Carmen manet
Kar sem pri Kristini zelo hitro opazil je, da je nadvse predana in pridna oseba. Dobro se zaveda pomembnosti kvalitete končnega izdelka, česar se drži tako pri poučevanju kot pri študiju. Vesel sem, ko vidim, da sta glasba ter pedagogika Kristinina strast in da delo opravlja z veseljem in natančnostjo. Je zelo odprta za nove metode dela in je vedno pripravljena vložiti veliko energije za pomoč človeku.
JANEZ SAGADIN - Jazz bobnar
© Glasbena šola Dolce, 2014